torsdag, juli 05, 2007

Jobb och bil

Tänkte passa på att skriva ett par rader när molnen hänger tungt på himlen. Var tog sommaren vägen? Vill ha värme och solsken även om jag mestadels jobbar.
Har sökt massor av lärarjobb och andra jobb, är en tuff arbetsmarknad för oss akademiker. Men sen helt plötsligt så ringer telefonen, och jag blev kallad på intervju. Någon dag efter intervjun ringer rektorn och erbjuder mig tjänsten, en 70% lärartjänst, ett vikariat i två terminer. Hur skoj som helst =)
Längtar redan till hösten när jag ska börja jobba, troligen blir det att jag kommer att plugga lite till hösten och även ha kvar det jobb jag har nu. Hoppa in när det behövs och så, är alltid bra att ha lite backup, helst som det inte är en tillsvidare tjänst. Men skoj skoj kommer det att bli, för att inte säga lärorikt.

För att ta mig till jobbet så behöver jag någon form av transport, så jag gick och köpte en blå lite söt sak. Så pass liten så jag skulle kunna ha den som handväska haha.

Nu ska jag borsta en eller två tänder sen åka iväg till willys och handla i min blåa lilla handväska =)

Inga kommentarer: