torsdag, september 04, 2008

*Poff*

Våren kom sakta med säkert. Vår solen lyste i ansiktet på många förväntansfulla individer. Många hoppades på en bättre sommaren än sommaren 2007. Det såg ljust ut, våren var varm, skön och helt underbar, i vilket fall vädret. I och för sig var livet inte allt för tokigt. Men alla som blir arbetslösa känner till den dära knuten i magen. "Kommer ekonomin att klara av detta".

Underbara få veckor, sen kom sommaren, den var kort, kall och inte alls somrig. Mitt i sommaren kom värmen i hela tre veckor. Bada, sola helt enkelt underbar, men ack så kort. Jag saknar soltimmar, behöver ha mer sol. Är det klimatet som ändras för alltid eller är det så att vi bara haft otur. Jag skulle inte säga nej till en varm höst, och en kallare vinter. Jag är en sådan person att det gärna får vara kallt i vinter med mycket snö, hellre än en mild vinter med slask o grått.

Så snälla vädergudarna ge mig en skön höst och en kall vinter.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Borde vara olagligt att bli höst å vinter om det var minder än 2 månaders soltimmar:(

Trollmor sa...

Verkligen... Vi nordmänniskor behöver oxå sol :-P

Anonym sa...

Vad roligt att du också bloggar! :)