onsdag, maj 27, 2009

En olycka kommer sällan ensam

En olycka kommer sällan ensam sägs det. Börjar tro det är sant.

I feb fick Lucas magsjuka, diarre och kräkningar. Dålig var han.
I mars / april käkande han plast med mera. Blev självklart dålig igen.
2 veckor senare fick han för mycket märgben.. Blev självklart dålig igen.
Den veckan slutade iof bra med ett bra MH
veckan efteråt var vi på grillfest.. kollegan gav Lucas zuritsco korv (hur det nu stavas) Blev självklart dålig igen.
Cyklade med honom i måndags. Mötte två stora verkligen stora schäferhundar som stod på varsin sida om cykelvägen.. såg bara ena hunden.. när denna börjar att morra osv mot Lucas hoppar den andra fram ur buskarna. Bägge kopplade men ägarna inte helt full koll på dem.. det hela slutar med att asfalten välter min cykel o slår ut tänderna på mig. Jag är nu mer en person med lösa tänder, trasig tand och en extremt svullen läpp där det sitter 4 stygn. Således får jag endast äta flytande föda ett tag framöver. sen mjukmat.. alltså inte tugga på en 1-3 månader. :(

Ont har jag kan jag säga... :(
Snygg var jag inte innan o snyggare blev jag ju inte heller... :-P

Var iväg till tandläkaren idag.. Lucas har då passat på att äta upp en tidning som kom med posten. Senare idag var jag o Ebba iväg en sväng till hennes skola.. missar att få med oss soppåsen ut. Den stod klar att ta med i köket.. Gissa vad Lucas gjort.. ?? Japp han har ätit upp soppen med innehåll.. bland annat kycklingskrov.. Gissar på att han blir självklart dålig i magen igen...

Inga kommentarer: