fredag, maj 15, 2009

Träning

Igår var vi och tränade. Öppen träning där vi har gått på kurs. Fast igår tror jag att Lucas hade glömt allt han någonsin lärt sig. Fot? Sitt? Ligg? ja allt var ett frågetecken och endast bus var i ögonen på den hunden. När vi fick planen själv föreslog min tränare att jag skulle släppa lös Lucas en sväng.. å tja han såg ut som Tjuren Ferdinand när han blev stucken av getingen. *hihi*

Inte konstigt att han inte kunde något, stackaren hade ju massa spring i benen.

Idag körde vi annan typ av träning. Fungerade riktigt bra. Träningen går till så här. Först måste det vara soligt, sen en fotbollsplan, en annan plan en 50 meter bort. En massa barn som ska träna fotboll och sen en massa fotbollar. Momentet är att ligga så pass stilla så att jag (matte) blir nöjd. Gick över förväntan. Lite gnäll och lite spänt men inga tjuvrusningar efter bollar. Det kom tom två killar bara 5 meter ifrån oss med en boll. Lucas satte sig upp och mega gnällde.. "jag vill jag vill. ..snälla låt mig... "

Målet med denna träning är att sitta vid fotbollskanten eller gå förbi barn med bollar utan att det ska bli kontrovers mellan oss. Bollar är en favorit precis som björkar. Idag kan vi gå förbi en björk eller två utan att det ska bitas.

Kan förövrigt säga att detta träningsätt var mycket angenämt. Sitta i gräset, mysa med Lucas o njuta av solen. Lär nog bli många sådana träningstillfällen i sommar *Ler*

Vi kommer att tävla men det kommer att ta lite mer tid än vad jag tänkt från början. Bättre och vara redo än att gå för fortfram. Snart är jag ju arbetslös också så då har vi massor av tid tillsammans. Ska bli skönt

Inga kommentarer: