söndag, mars 01, 2009

pengar ett onödigt ont!

Sportlovsveckan var kanon verkligen. Var och hälsade på min gamla häst, Svartis. Vill så gärna köpa tillbaks honom nu när han snart är pensionär. Men idag är jag inte så säker på att jag har råd. Fan betalade CSN nästan 5000.- o sen tandläkarräkning på 2400.- sen hyra osv... Det är inte lätt att bo själv i detta samhälle.

Vad har annars hänt då... tja en hel del, jag har varit sjuk sedan sportlovsfredagan, så varit hemma i stort sett en hel vecka. Gick dock till jobbet i onsdags trodde jag var "frisk", gick tom iväg på första körträffen. Sen på natten kom hostan, denna fasliga jobbiga hosta. En hosta som känns som om revbenen ska gå av, en hosta som tydligen inte är av bakteriell art utan av virus. Detta jäkla virus. Det finns över allt tom i datorerna. Jäkla påhitt alltså :-P

Ska till jobbet i morgon, fast just nu känns det inte aktuellt då jag igentligen inte är frisk, men vad ska jag göra. Jag har ju inte råd att vara hemma... måste jobba. Har fått avboka ett ordningsvakts arbetspass. Som tur var så fanns det en snäll kille som kunde ställa upp.

Jag har kommit på att det finns snälla killar ute i världen. Vissa killar är inte alls tokiga. De är rara och verkar bry sig. Jag hoppas dock att den kille jag tänker på är en speciell kille. Det lär väl framtiden utvisa :D

Nu ska jag fortsätta kolla på Vasaloppet

1 kommentar:

Anonym sa...

Denna hosta var inte rolig.
Fy fan man hostade så man trodde man skulle kräkas.....mitt har äntligen gått över,lite rethosta kvar bara.
Du hörde ju hur jag lät*S*
Krya på dig.

Kram