onsdag, augusti 26, 2009

Vad säger man?

Idag var jag på jobbet redan strax efter 7 tiden.. skulle åka hem vid tre tiden hade jag tänkte men blidde lite senare. Hem o pillade lite på den nya datorn och gjorde lite annat smått och gått.

Sen for både jag o Erik iväg och skulle lyfta lite skrot. Börja märka resultat efter träningen vilket är grymt skoj.. Tom simningen gick bra mycket bättre än den har gjort på länge... "Det tar sig sa pyromanen..." Jag och Erik vi bubblade lite sen bastade vi.. På vägen hem kom vi på att om jag gick ut med Lucas så kunde Erik fixa käket.. efter två timmars träning så vill man ju gärna äta.

Ut i skogen for jag o Lucas. Lucas var kanon duktig.. körde lite agility i skogen, plockade lite svamp och softade lite.. sen skulle vi gå hem... Bra tänkte jag då kan jag köra lite lydnad på grusvägen.. det är ju perfa. Slippa appelplanen någon gång då och då, livar ju upp själva lydnaden. Ops det gjorde det verkligen denna gång. Från kalhygget från ingenstans dök två råddjur upp... Lucas var en två meter ifrån mig...(hade kört lite inkallning o så) kallar in honom. Men den gubben gick inte Herr Lucas på.. In i skogen efter de stackars små råddjuren.. och där försvann mitt svarta lilla odjur. Ropade hur länge som helst... gick fram o tillbax.. ingen Lucas.. Mobilen är ju hemma, urladdad.. Var bara å knacka på närmaste stugägare, låna telefonen.. Ringa till mor och far i Borlänge.. be dem ringa Erik. Självklart kan jag inte hans nummer utantill. Erik kommer upp till skogen efter en stund, och då när vi ska gå å ropa på odjuret.. så kommer odjuret till oss. Lucas var verkligen ett odjur.. Hur lerig som helst. Väl hemma så fick han tre schamponeringar och en massa sköljningar innan det mesta av leran försvann. Sen självklart skämmer jag bort honom med balsam. Så nu är han så fin så... Dock verkade han halta lite grann på väg till bilen... Får se i morgon hur han är. Han har inte ont någon stans i vilket fall.

Ja jag säger då det.. TONÅRINGA!!


Inga kommentarer: