onsdag, februari 08, 2006

mm rubriker e svårt

Har kommit på att det är svårt att skriva rubriker på de texter som jag skriver. Sen vad man ska skriva är ju en helt annan femma.. Idag kan jag ju i och för sig berätta att jag är glad. Lyckats byta VFU till en skola i stan istället.. hur grymt braigt som helst. :-D

sen kan jag ju skriva en fundering hur tusan biograferna sätter åldersgränser.. Lilla kycklingen är inte en barntillåten film enligt mig. Det var ju jätte mycket som var läskigt där. Till och med innan filmen var det läskig reklamfilm om vad som kan hända om man kör onykter.. helt vansinigt att det när den är barntillåten. Själva filmen tyckte jag var bra, men jag förstår inte humorn i barnfilmer, vi vuxna skrattar rätt mycket, de mindra barnen sitter som frågetecken och förstår inte. Det var samma sak i Heffaklumpen, Kogänget har säkert glömt någon film som jag och Ebba har varit och kolla på bio, men ivf så har alla filmerna vuxen humor, Heffaklumpen får ett plus för de har både barn och vuxenhumor i en skönblandning. Men annars undrar jag hur de som gör filmer tänker.. varför ska barn finna det roligt när en ko är ute och går sen kommer två tjurar och kör "killjargon" en 4 åring fattar ju inte sexuellanspelning. Kan det vara så att jag helt har missuppfattat vilka filmer det är som är barnfilmer??
I och för sig ska jag ju inte bli filmvetare och "bara" lärare. Nu ska en snart blivande lärare gå och lägga sig och sova. Tur att ingen kommer att göra film av mitt liv.. oj oj vilken tråkig film det skulle bli.. Snark snark... kanske bra sömnpiller :-P Jag kan ju i så fall hoppas att det är en riktig snygging som spelar mig.. Kommer bara på Julia Roberts just nu.. men hon är ju för gammal :-P
Riktigt så gammal är jag ju inte än..

Inga kommentarer: