tisdag, januari 31, 2006

aktivt liv

Hehe har jag ett aktivt liv? Jag skulle ljuga om jag sa nej här, och i och med att jag tidigare skrivit att jag inte tycker om lögner så måste jag nog säga att JA jag har ett aktivt liv. Troligen har jag ett för aktivt liv. Är mega trött just nu, har haft föreläsning, sen hängde jag lite nere i lokalen och sydde lite granna, sen upp till universitetet för att gå på fullmäktigemöte idag. Det var intressant diskussioner idag, dock gick vi runt i cirklar och diskuterade samma sak lite för länge. Ack vad trött jag blir på sådant. Jag tror att jag kanske har varit för aktiv för länge annars var jag bara anti idag.. Asså de skriver upp när man hämtar handlingarna vilken tid och vilken dag.. snacka om "store bror ser dig" attityden. Visst tanken är bra men äsch jag är väl löjlig men känner mig lite kränkande att behöva köra sådan fasoner på ett lärosäte. Vi är vuxna människor som har själva satt oss i den situtationen att vi ska vara studiepolitskt aktiv borde det då inte ligga i vårat intresse att vi hämtar ut handlingarna i förväg och inte endast ett par timmar innan? Nu vet jag att fallet inte är så hos visa, och jag blir så trött på sådant. Varför är man aktiv någonstans om man inte genuint är intresserad av en framtida aktivitet, att kunna bidra med något osv?

Personligen tror jag att jag blir för aktiv, jag blir för engagerad i saker, jag kan lixom inte bara göra något halvhjärtat. Utan ska jag vara engagerad så ska det vara fullt ut. Just nu i denna sekund förstår jag inte det.. men hehe sådant är jag. Nu ska jag dock nog gå å lägga mig då mina ögon är tunga som bly.

Inga kommentarer: