onsdag, januari 25, 2006

Flummiga jag

Idag har varit en spexdag, kan jag lugnt påstå. I stort sett hela dagen har gått till att informera personer vid örebro universitet att året spex är värt att gå och kolla på. Vem kan inte motstå att se ett spex som heter Khan eller var tog allt siden väge? Ett mörkt och spännade och blodigt spex, med snygga kostymer :-D
Kan kostymerna vara snygga för att jag är med i den gruppen, hehe vem vet ;)
(Maja dekoren i år är även den grym :-P, fast hela spexet är ju bäst helt enkelt)

Åkte ner på stan och skulle fixa lite granna, lite gjort blev det nog men mest snack. Men jag säger så här.. huvudsaken är att man tycker om och göra det man håller på med, och vad gör det om hundra år om våran arbetstid tar lite lite längre tid för att vi sitter en gång och mest snackar i stället för att sy? Huvudsaken är att allt är klart innan föreställningen drar igång.. Ioch försig helst lite innan hehe

I morgon är det relise party (hur tusan det nu stavas) ett event för att promota ÖRebro spexet produktion i år, med mingel, mat o artistuppträdande. Kommer nog att bli skojsigt. Dock känner jag mig smått stressad över morgondagen då jag har föresläsning, lunch med Maja, dekorera Klaras sen hem å städa, duscha o förfesta lite granna. Mh hur ska man hinna med detta? morgondagens stora fråga tror jag. Hehe det visar sig väl, misstänker att jag lär stå i duschen när de första kommer kl 17 hehe
Men sådant är livet. Ni som blev intresserade å veta lite mer om spexet går in på länken så klart (asså örebrospexets länk) och läser lite på den hemsidan.
Suck känner att jag bara svamlar massa strunt.. men det har jag i och för sig gjort hela dagen.. eller hehe kanske hela livet för den delen. men vad gör det.. Flum förgyller livet eller fördärvar det, men det beror ju helt och hållet från vilken sida man betraktar flummet. Avslutar dagens små röriga ord med ett stulet citat någon stans ifrån nätet.. troligen stulen någon annan stans i från, så vem vet var det ursprungligen har sprungit fram ur. Nuet är det värdefullaste du har, ty det förflutna har du inte längre, och framtiden vet du inte hur länge du har

Inga kommentarer: