måndag, januari 23, 2006

Måndag kväll

Jaha då har man varit på en föreläsning idag som kände som ja gymnasienivå, var väl i stort sett inget nytt alls. Med andra ord rätt bortkastade 3 timmar, jag flippade väl ut lite grann till mina stackars kurskompisar förtrett :-P
Ekologi i all ära, men dessa föreläsningar är fruktansvärt tråkiga, varför i hela friden ska vi läsa detta som vi bör kunna i och med att alla måste ha minst naturkunskap AB för att komma in på lärarprogrammet. Borde finnas något vettigare att göra i 5 veckor som denna kurs håller.. Jaja jag vet att det är i stort sett inget som universitet kan göra utan att det kommer från regeringshåll.. men ändå, har inte de som stiter och bestämmer vad lärarprogrammet ska hinnehålla någon verkligehetsuppfattning? Tusan man tar ju studielån för och plugga, då vill åtminstone jag ha någon riktig behållning för det jag lär mig. Inte nog med att jag inte tycker om kursen.. eller det gör jag ju, är ju intressant ämne men som sagt inget nytt.. i vilket fall som helst så har vi endast manliga föreläsare, okej om det var en föreläsare men vi har 6 stycken och alla av manligt kön. Jaha då kanske kurslitteraturen har lite mer kvinnligt perspektiv.. men nä då, den kurslitteratur vi har är endast skriven av manliga. Jag i min dumma enfald, trodde verkligen att universitet försökte få en jämnställdhet i sina ämnen, fast ekologi kanske är ett undantag. Kanske skulle jag inte ha reagerat om kursen var lite mer "stuns" i sig.. vem vet?!

Har pratat med en person idag som jag trott varit förlorad som vän.. kanske kanske kommer vi att bygga upp vänskapen igen, men det får framtiden utvisa. Skönt ändå var det å chatta lite. Tänk vad visa saker kan lysa upp lite :-P

Nä nu ska jag sätta mig och läsa specialpedagogik boken som jag måste ha läst till i morgonkväll.. inte helt omöjligt att man hinner med den, boken är bara ca 130 sidor.
Ha det bra alla små å stora som råkar trilla in här.

Inga kommentarer: