onsdag, oktober 15, 2008

Tack för visat intresse....

Idag har jag nog börjat dagen bra i vilket fall. Gick upp i arlan, drog till elljusspåret och skogen. Gick en lång promenad i ett raskt tempo med voven. Blev väl över en timma och lite till. Sen tog vi bilen hem igen. Käkade frukost med Ebba o sen hon till skolan och jag till jobbet. På eftermiddagen fick jag hem två töser. Inget fel idet, de har lekt med mössen.

Sen äntligen sätter jag mig ner vid datorn. Kollar mailen, kvart i sex. Har fått mail om att jag är placerad i en seminariegrupp som har sitt första seminarium, ikväll kl 16-18. Hur kan man skicka ett sådant mail kl 10 på morgonen. Jag jobbar. Hur ska jag hinna fixa? Suck, c uppsats krångel. Vill inte. Men måste om jag ngn gång i mitt liv ska bli klar. I vilket fall så blev det ju inget seminarium för mig ikväll.

Sen snackar jag med en kompis på nätet. Han började besservisa angående min ny inköpta kamera. Kan inte folk bara säga.. skoj... om du behöver hjälp så säg till. Jag kanske kan ge dig lite tips.
men men thats life. Folk tänker inte. Utan kör bara på. Vet att jag har gjort det tidigare. Men försöker reflektera över vad jag gör idag. Vet hur saker kan såra.

En annan grej som har hänt nu ikväll att en bekant till mig har hört av sig. Vi lärde känna varandra i somras. Han vet att jag endast är intresserad av vänskap. Så dum som jag var så trodde jag det var så även från hans håll. Han har hört av sig flera gånger i veckan, och förra veckan började han tala om att jag var med i hans drömmar, och att vi kysste varandra. Jag försökte avfärda det hela. Sen efter det så har jag varit avståndstagande. Får en knut i magen, var med om en otäck sak i somras som gör att jag just nu inte klarar av närkontakt med motsatta könet. Vilket denna kille vet.
Han ringde sent igår, närmare 22 tiden. Jag orkade inte ens svara. Sen msn på morgonen, och sen msn nu ikväll. Jag orkar verkligen inte. Tydligen så kan inte tjejer och killar vara ENDAST kompisar. Vilket jag inte fattar. Tycker att det är en självklar grej att man ska kunna vara. Men tydligen fungerar det inte så. Vilket är tragiskt.

Borde kanske vara sten tydlig. Det var jag i somras när det var en kille som var intresserad. hehe Då skrev jag.. tack för visat intresse men nej tack. Elakt? Troligen, gillar det inte, men orkar inte med killar på det sexuella planet ett tag framöver. Jag får bara hoppas att tiden läker alla sår.

Inga kommentarer: