måndag, oktober 13, 2008

Hundrastgårdar

Jag var trött i morse men det gick bra ändå att komma iväg i tid till jobbet. Innan jag kom så långt så var jag o min kille ute på en morgonrunda. Blev väl en halv lång en, Lucas ville så gärna vara lös och jaga alla blad han kan. Men han fick vara kopplad i morse.

Stack iväg en sväng idag till sjukgymnasten, fick akupunktur för min spända käke. Blev hehe snurrig så gick hem o vilade. Passade även senare på att hämta ut min kamera som jag beställde förra veckan. Skoj och leka med den. :)

Fick med mig två töser hem idag. Vi gick hem och fixade med mössen bland annat. Senare på kvällen kom Sara tillbaks med "min lilla blå" som har varit på en tur till Strömsholm för att hämta stackars James. James har varit sjuk, men är på bättringsväg nu. När jag o ebba hade lämnat av ebbas kompis så tänkte jag att Lucas skulle få springa lite. Då han endast är 7 mån behöver han få rusa av sig lite. Dock blev det tok idag. När jag sprang ca 300m bort för å lämna Ebbas kompis örhängen, passade Lucas på att springa fram till en hund. Lucas ville leka. Ja jag vet att det var fel av mig å ha honom lös. Men tjejen hade sin lilla hundlös med. Den lilla hunden bet Lucas. Tjejen talade även om att det gick rykten om att Lucas är agressiv.... vad trött jag blir.

Lucas är genom snäll, älskar barn och har inte vissat ngr vakttedenser. Självklart så svarade han med morrande och skällande. Men vem skulle inte göra om man blir påflugen. Jag blir sååå ledsen. Hoppas verkligen att det inte blir några reprimander för detta. Utan att det kommer att lägga sig. Till saken kan jag säga att lillhunden höll på å flyga på Lucas igen, när bägge hundarna var kopplade. När tjejen tar tag i sin hund, så biter hennes hund henne i armen. Vems hund är agressiv? URK min braiga dager slutande inte lika bra.. vad ledsen jag blir.

Min älskade Lucas, nu blir det inte parken längre. Inget bus med andra hundar där inte. Nu får det bli hopp och lek ute i skogen istället. BLir mer omständigt, men allt för att minimera risken för att folk ska missuppfatta. Han är verkligen inte agressiv, busig.. ja visst, men är man 7 månader så är man bara ett barn. Barn vill leka så även valpar.

Synd att kommunen här inte vill ha hundrastgårdar. Tänk vad smidigt det skulle vara då.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jodå, jag kommer ikväll. Jag kommer ihåg skivan, och du något att spela på. :-)

Annars (apropå ditt inlägg) så brukar Rottisar bli missuppfattade när de vill leka eftersom de bjuder upp till lek med morrningar. Både hundar och obildade människor som kan missförstå sånt. Men ärligt, din lilla parvel aggressiv? *fnyser* Den som tror det har verkligen ingen koll.

Anonym sa...

Klart vi vill promenera.. men vi får nog vänta lite. Han är ju hitilla ganska pigg, men absolut inte som vanligt.

Men han är på rätt plats i allafall :D

Anonym sa...

Fin och trevlig blogg du har. jag bloggar också, om mina galna hundar och våra äventyr ute i världen. Blandannat om helgens älgmöte. Kolla gärna in på http://www.acranium.com/blogthedog/
Ha en bra dag. Mvh Sara