torsdag, januari 19, 2006

lite av varje


Idag har varit en soft skolk dag. Min frissa ringde mig i morse o undrade om jag kunde klippa mig idag istället för om en vecka. Självklart ville jag det. Skulle ju annars ha skolkat nästa torsdag, så nu är jag klippt, så tjusigt så. :-D

Gick upp och hälsade på mina kompisar som precis skaffat kontor på stan, skoj att träffa de igen. Fick mig på bättre humör trots vi inte har gjort något, humöret mitt är konstigt på det sättet. Fast jag må ju säga att trippen ner på stan gjorde mig uttröttad så när jag kom hem så inte gjorde jag det jag borde utan öh slocknade i soffan. Grymt skönt, vaknade dock med dåligt samvete att jag inte städat som jag borde. Men hehe det finns ju kvar när man vaknar ändå :-P

En annan positiv grej som hänt idag är att jobbet har börjat och ringa igen. Så i morgon bär det av ända bort till andra sidan stan, Lillån och en skola som finns där. Ska vara i en klass med 27 stycken små vilda 7 åringar.. oj oj.. Mycket barn på ett ställe, blir ehe lite nervös men det ska väl fixa sig. Skoj att komma bort från plugget lite. Idag har jag ju fått höra att jag har fullgod hörsel så jag ska nog höra deras små tissel och tasslade som barn kan göra :-P

Något konstigt som har hänt denna vecka är att min exman har varit helt super just, vilket inte hör till vanligheterna, men det är skönt att veta att även han har sina ljusa sidor framför allt om man själv genomgår en jobbig period av osäkerhet.

Denna dag har varit bra tycker jag, min bror fyller hela 25 år idag så jag passar på att önska honom en super greajt dag och hoppas att presenten som kommer på posten faller honom i smaken. Dock har brevet legat i väskan min sen i tisdags och blev postad idag.. konstigt sådant där.

Sist men inte minst så har jag fått min goa söta vän Sara att skaffa en sådan här skojig blogg sida, ska bli skojsigt och läsa hennes sen :-P

1 kommentar:

Maja sa...

Bra med en bra dag :)